Alumni: Jonna Hägg

212 13 Malmö

Vernissage 15/3 18.00 - 21.00
Utställningen har öppet lördag - söndag 13.00 - 16.00

Heat Wave är en ljud/ljus-installation som har inspirerats av sommaren 2018, den extrema värmen, torkan och bränderna. Det är ett verk som har sin utgångspunkt i ett större ljudprojekt som Jonna Hägg arbetar med under sin residensperiod på Inter Arts Center, som tog sin början hösten 2018.

Jonna Hägg (f. 1989, Visby) har en masterexamen från Konsthögskolan i Malmö. Hennes arbeten är ofta hotfulla och alarmerande, och skildrar naturens kraftreserver. Visualiseringsprocessen är central och genom att utforska perception och sinnliga upplevelser letar hon efter system och osynliga motiv som kan ge en bättre förståelse för verkligheten vi lever i.

www.jonnahagg.com