Alumni: Rasmus R Streith … I väggarna

Lodgatan 3
211 24 Malmö
Lördag 26 september. 12-16

Som första utställare i Ateljéföreningen Addos projektrum presenterar ONE ROOM ONE DAY. Rasmus Ramö Streith.Streith’s narrativt drivna installationer använder film, handgjorda skulpturer, text och funna objekt till att bygga upp atmosfäriska och vardagliga situationer som kan beskrivas som kusliga. “Saker” som madrasser, kläder, trappor, skåp och träplankor omvandlas till ledtrådar och erbjuder en fiktion där nya frågeställningar, platser och karaktärer träder fram.

F. 1985, Rasmus Ramö Streith tog sin Masterexamen inom fri konst på Malmö Konsthögskola 2018. Verksam och bosatt i Malmö.