Konstfilm på Kino i Lund

kino

Kino/Folkets Bio Lund anordnar i samarbete med Konsthögskolan i Malmö två visningar med konstfilm 17 och 18 okt.

Konstfilm är bäst på bio! Kom till Kino under konsthelgen och se filmer av eleverna vid Konsthögskolan i Malmö som aldrig tidigare visats i en biosalong. Det blir ett högst varierat program med filmer som spänner från rena dokumentära observationer till stilsäkert iscensatta situationer. Filmpasset är ca 60 min långt och kommer att visas både på lördagen och söndagen.

Medverkande konstnärer: Elísabet Birta, Maia Torp Neergaard, Rebecca Larsson, Majse Vilstrup, Tringa Gashi, Astta Nielsen, Zahra Moein

Fri entré, biljett krävs.

Facebookevent.