Panelsamtal om #metoo och konstinstitutionernas ansvar

Datum: 11 december kl 15-17
Plats: Moderna Museet Malmö
Språk: Svenska
Biljetter: Fri entré. Begränsat antal platser, ingen föranmälan.

Välkommen till ett panelsamtal med representanter från Malmös konstinstitutioner och Konsthögskolan med den övergripande frågeställningen: vad innebär #metoo-rörelsen i form av nödvändiga förändringar inom konstområdet? Deltar gör Gertrud Sandqvist, rektor för Konsthögskolan i Malmö, Cecilia Widenheim, chef för Malmö konstmuseum, Mats Stjernstedt, chef för Malmö konsthall och Iris Müller-Westermann, chef för Moderna Museet Malmö. Samtalet modereras av Heidi Avellan, politisk chefredaktör och chef för ledarredaktionen på Sydsvenskan/Helsingborgs Dagblad.