Verkstäder och ateljéer

Konsthögskolan erbjuder enskilda ateljéer till var och en av de sjuttio studenterna på programmen i fri konst. Studenterna har tillgång till sin ateljé varje dag, under hela året, dygnet runt. I anslutning till dessa finns våra verkstäder och teknikrum.

verkstad: foto

Konsthögskolan erbjuder välutrustade verkstäder för trä, metall, gips, plast, lera, betong, linsbaserade media; film, video, digital och analog fotografering, digital bildbehandling, 3D-utskrift och animering. Verkstäderna finns i Båghallarna, Föraregatan 4 och på Dimman, Bergsgatan 20 och är vanligtvis bemannade vardagar kl. 08-16. Vi har verkstäder för:

• Metall
  • Gips
  • Plast
  • Trä
  • Keramik
  • Fotolabb
  • Foto/Videostudios
  • Ljudstudios
  • Videoredigering
  • 3D-print
  • Screenverkstad (via KKV)

Projektrum

Vi har tre projektateljéer på Båghallarna. Två gånger per år mejlas information ut om möjligheten att ansöka om projektateljéer. Sista ansökningsdatum anges i informationsutskicket och en ansökningsblankett bifogas. Tilldelningen av projektateljéer meddelas via mejl och anslås utanför kontoren.

Utlåning av utrustning

I utlåningen finns teknisk utrustning som studenter, lärare och personal kan låna för individuellt arbete på skolan, kurser och utställningar. Vi har ca 1600 föremål, bland annat kameror, videokameror, ljud, ljus, verktyg för textilt arbete och andra blandade verktyg.

Ateljéer

Konsthögskolan erbjuder enskilda ateljéer till var och en av de sjuttio studenterna på programmen i fri konst. Studenterna har tillgång till sin ateljé varje dag, under hela året, dygnet runt. De flesta ateljéerna finns i Båghallarna men sju av dem ligger på Dimman. Dessa är främst till för de som inte jobbar med våta tekniker.